12 savjeta kako se ponašati kao gost restorana
Svatko želi posjetiti najbolje restorane gdje nas svi poslužuju i svi smo se već susreli sa situacijama u kojima su neki od gostiju bili posluženi bolje, s više pozornosti te brže, a njihovo zadovoljstvo i uživatnje bilo je vidljivo u trenucima u kojima su bili sretni i zadovoljni. Kako postići takav učinak?
- Nikada nemojte propustiti toplo pozdraviti osoblje u restoranu, ne mašite prstima i rukama, ne zahtjevajte isti tren određeni stol i slično. Osoblje restorana pozdravite kako su i oni pozdravili vas, s ljudskom toplinom i srdačnosti.
- Ostvarite ljudski odnos s osobljem, neka znaju da cijenite njihove napore, koje ulažu da bi se vi najbolje osiječali. Hrapavost i negativizam ostavite kod kuće, osoblje je ovdje da vaš posjet ostvari najudobnijim i sretnim.
- Ne zahtjevajte savršenstvo i nepogrešivost konobara i kuhara, svijet je pun pogrešaka kao i vi. Ne spominjite »Znate li tko sam ja?« te ne izlažite svoju važnost jer osoblje restorana želi vaše zadovoljstvo bez obzira na vaš osobni ili poslovni status.
- Imajte razumijevanja, stavite sebe u ulogu vlasnika, barmena, kada mu u istom trenu počne stizati više ljudi i stoga ne poslužuje onako brzo kao što ste si to vi zamislili, jer POS terminal ne radi ili im dostavljač povrča nije dostavio sve naručene komponente. Svi smo mi samo ljudi.
- Konobara pristojno zovite, nemojte zviždati, pucketati prstima ili urlati kao da zovete taxi na ulici. Pozovite ga rađe imenom/ imenom s predznakom gospodine/gospođo ukoliko vam se predstavio ili ga već znate te sa poštovanjem njegove funkcije u restoranu.
- Ne predstavljajte se pred svojom djevojkom/momkom ili društvom kao vrsni znalac koji će »pobijediti« sommelieja restorana u znanju, jer od njih prvih možete nešto naučiti.
- Ako vam nešto nije po volji, samo recite što vas smeta. Dobri restorani žele ugoditi, tako da im dajte tu mogućnost. U svakom slučaju, ondje ostanite dostojanstveni, s poštovanjem i prijateljski.
- Nemojte pokvariti večeru ostalim gostima ako su vam djeca nekontrolirana. Uzmite svooju hranu za van i prepustite drugima da uživaju u svome obroku u miru.
- Namjerno ističite odličnost i vrline osoblja te ih pohvalite nadređenima. Budite uporni u uklanjanju grešaka i potraživanju izvrsnosti. To će stvoriti respektabilan odnos s osobljem. Svatko želi napredovati i poboljšati se u svom poslu, pa tako i oni. U restoranu vole da im se gosti vrate tako da će vaš posjet uvijek iznova veseliti.
- Poštujte pravila restorana i osoblja, jer su postavljena s razlogom, čak i ako vama nisu logična i važna.
- Napojnica bi trebala biti odraz poštovanja, a ne mala samo zato jer se u taj restoran ne namjeravate vratiti. Iskustvo je pokazalo da je dobra napojnica donjela puno bolju uslugu sljedeći put kada bi se gost vratio u restoran. Pokušajte.
- Telefon bi trebao biti na minimalnoj glasnoći, a telefonske pozive obavljajte potiho ili vani. Također, vodite svoje razgovore na srednjoj jakosti, glasni razgovori, posebno osobni, nisu i ne zanimaju svakoga.
Za dobrobit svih restorana i njihovog osoblja recite o ovme članku barem jednom prijatelju ili poznaniku, jer ako će se svi tako truditi, i vaše i naše zadovoljstvo biti će puno lakše dostignuto, a vi ćete biti savršeno posluženi!
Odgovori
Ukoliko želite ostaviti komentar, morate se prijaviti.